fredag 21 oktober 2022

Hopp och lek i Väsjöbacken

Ikväll blev det en tur till Väsjöbacken för att träna lite på tekniken. 


Började med att köra Grythunden och Alex DH för att få de tekniska spåren först medans man var pigg.

Fick sen sällskap av Carl Hedeman ifrån Bålsta som var där och körde också.
Kul och få någon att ta rygg på. Carl är bra på och hoppa så det blev många vändor i hoppleden. Passade mig bra för jag behöver verkligen öva på att kunna få fart och höjd i hoppen.
Behöver även få bättre kontroll i luften. Jag kommer över 3 av hoppen på slutet men har fortfarande problem med det 3:e då den har en klack i landningen som man ska över om man ska sätta dem ordentligt.

Får se om jag lyckas ta den innan året är slut. Vi byte cyklar ett varv Carl hade en 27,5” i storlek M tror jag det var och den kändes mycket mer nervös än min.
Den var lite för liten också men kul att testa något annat.
Den kändes rapp och snabb annars.
Vi körde mest hoppleden och jag började få lite mer fart i den nu. Måste börja lita mer på greppet i däcken för de håller mer än vad jag tror.

Inga kommentarer: