lördag 1 oktober 2022

Första Hagströmska CX portalen körd

Idag var det dags för den första Hagströmska CX pokalen.
Har haft en blodtrycksmätare på mig ett dygn här så hade inte sovit så mycket då den drar igång var 20 minut hela tiden.


Oskar hade lite spontant bestämt sig för att köra och vi hade inte anmält honom. Han hade ingen licens heller då han inte tävlat något i år.
Det var inte det lättaste att fixa på plats. Tänkte han kunde köra open sport mix men den hade de ställt in sa de i sekretariatet. 
Men när Oskar hade kört så var det start i den klassen i alla fall.
Oskar fick kämpa lite då han knappt cyklat något i år men kul och se han uppe på hjulen igen.

Tekniken sitter bra då han är snabb i kurvorna men orken har han tappat lite.


Sen var det dags för mig att köra. Jag kom iväg skapligt bra i starten och lyckades hålla mig framme ett varv i alla fall. 
Men sen var krafterna slut. Jag hade riktigt taskig kurvtagning idag också. Vet inte vad jag höll på med, jag hade ingen koncentration alls. Jag halka runt och hade fel tyngdpunkt i många kurvor till och med så jag halka av en gång och la mig i gräset.
Tappade ordentligt och sista varvet hade jag nästan 1 minut sämre tid än första. Jag brukar i vanliga fall kunna öka på slutet när jag vet att det är det sista men nu var det tvärt om.

Får hoppas jag kan sova ordentligt i natt så jag hinner återhämta mig tills i morgon.

Fullständiga resultat ifrån Hagströmska CX pokalen finns här.

Blev en sväng till Falu gruva med familjen och Jocke och Jessica. Vi tog ett varv runt där. Riktigt coolt ställe med fin utsikt.


Vi planerar att ta en tripp hit efter racet i morgon så man kan gå ner i gruvorna och titta också.
Den här får man nog inte gå ner i men den ska tydligen vara över 400m djup, det är grymt mycket.




Inga kommentarer: