måndag 31 oktober 2022

Kompiscross Täby Park

Idag blev det lite crossande i alla fall. Det var synd att Rudans Cross blev inställd i helgen. Det blev ändå några alternativ som tur var. Det blev 2 Kompiscrossar en i Rudan igår som jag tyvärr inte han med och sen en i Täby Park idag.
Cyklade ditt som uppvärmning. Vi blev ett litet gäng som skulle köra en liten förkortad bit av Stockholm Cyclocross Weekend banan.
Vi hade fått sol och torrt och fint väder så det kunde inte bli bättre.

Banan var riktigt fin idag och det var grymt bra grepp överallt. Skråpartierna gick och cykla nu och det behövdes knappt bromsas någonstans då greppet var så bra. Riktigt kul att köra.


Vi skulle köra 7 varv på banan och ett varv tog runt 6-7 minuter så det var ganska lagom.
Jag fick till en bra start och kom iväg som 2:a. Blev omkörd av Mats och en till och de drog iväg i en fart jag inte kunde hålla.
Jag hittade mitt eget tempo och det kändes riktigt bra. Jag gjorde inga misstag och det kändes bra tekniskt.

Björn Drakenward jagade närmast och han började komma ikapp mig lite på slutet. 
Oturligt nog så kavlade han ett däck några 100 meter innan mål så jag behövde inte spurta.

Kul att jag hade lite kraft till att köra idag, skönt när det flyter på och jag inte får några tjuvstop utan det gick att trampa jämt och fint överallt.

Sen blev det till att cykla till mamma i Farsta för lite sen lunch.

Han ta ett varv på banan vid Stora Skuggan också på vägen ditt.
Blev ett kombinerat tävlings och distanspass idag som jag får vara nöjd med.


Inga kommentarer: