måndag 10 oktober 2022

Läkarbesök

Idag var det läkarbesök på Södersjukhuset. Var bara vanlig rutinkontroll för min diabetes. 
Mitt HBA1C låg bra till nu så det var skönt.
Låg på 48 nu så det var inom gränsvärdena.
Har legat lite högt förut på över 50.

Har haft lite problem med träningen då jag oftast har fått köra med aktivt insulin i kroppen. Det har gjort att jag ätit för mycket för att inte få hammaren under passet.
Men jag verkar fått till en ganska bra kompromiss där nu.


Har nästan halverat dossen insulin innan jag ska ut och köra och sen ätit normalt och sen tagit något sött precis innan jag ska börja träna. 
Det verkar fungera ganska bra för mig att få i lite socker innan jag börjar köra på.
Ju hårdare jag ska köra desto mer får jag äta innan så det inte sjunker under passet.

Inga kommentarer: