söndag 16 oktober 2022

Stockholm Cyclocross Weekend dag 2

Då var det dags för dag 2 i Stockholm Cyclocross Weekend i Täby Park.
Det hade regnat en del och på uppvärmningen var det rejält halt och lerigt. Till racet började det dock torka upp och när vi skulle köra så gick det att cykla hela banan.


Jag kom iväg ganska bra idag också men det splittrades upp snabbare idag och jag hittade ingen att köra med. Jag hade några framför mig kanske 20-30 meter och det var samma bakom.
Försökte köra ikapp Erik Lidberg. Började komma ikapp Erik på slutet och kände att Jonny bakom började komma ikapp lite med 2 varv kvar.
Ut på sista ville jag vrida ur det sista jag hade och fick lite större lucka till Jonny.
Erik ville tydligen samma sak för han börja öka också så jag orkade inte riktigt ikapp.
Får vara nöjd ändå för jag gjorde inga större misstag och höll mig på hjulen.

Det var samma upplägg som igår så F/P 15-16 och seniorerna startade sen följt av juniorerna.
Jag han se lite på juniorerna och där var Paul Greijus ganska överlägsen och van över Neo Tielens och Daniel Weis Niesen.


Nästa ut var damelit och där tog Femke Gort ledningen tidigt och drygade ut den lite smått hela tiden.

Närmsta svensk bakom var Clara Lundmark som kom på en fin 3:e placering i den hårda konkurrensen.

Här är pallplatsen i damelit.

Sist ut var herrelit 

Där drog Arne Baers iväg direkt men han trassla in sig i banden på 2:a varvet så David Eriksson kom ikapp och lyckades gå om ett tag.

Men han gasa på och kom om igen och utöka hela tiden lite gran sen.

David fick sällskap av Koen Van Dijke sista varvet sen där det blev spurt på slutet till Korn:s fördel.

Fullständiga resultat ifrån Stockholm Cyclocross Weekend finns här.
Nu har alla gott i mål så nu blir det till att riva ner allt lagom till regnet kom..

Inga kommentarer: