lördag 15 oktober 2022

Stockholm Cyclocross Weekend dag 1

Idag var det dags för Stockholm Cyclocross Weekend vid Täby Park.
Det ösregnade när jag vakna så jag trodde det skulle bli ett riktigt lerrace.
Men när jag kom fram så var det ganska torrt och det regnet som kommit hade runnit undan.
Han ta nästan ett varv på banan innan start då jag ville se hur det blivit efter regnat.

Vid 10:45 var det start tillsammans med H30 och H50.

Kom iväg bra i starten och kom med en bra grupp som jag låg och jaga i ca 3 varv. 
Låg på gränsen till min förmåga men lyckades som vanligt komma ikapp lite i vissa kurvor.
Det var en backe efter starten som gick på skrå och den lyckades jag inte riktigt komma upp i och tappade lite när jag inte kom i pedalerna riktigt.

Tappade gruppen och hamnade lite i ingenmansland. Sista 2 varven låg jag bakom Björn i H50 och sög hans hjul fram till mål.
Försökte spurta lite men hade inga krafter kvar på slutet.

Sen fick jag stå i kafeterian och sälja då det var våran klubb som arrangerade.
Han heja lite på juniorerna och dam och herrelit som körde efter mig.


Kul att Paul Grejus gick och vann juniorklassen.
I damelit så var det full fart med en hel del deltagare och många utländska namn också, kul och se att det kommer starkt utländskt motstånd.

Sist ut var herrelit. Då hade det börjat regna en del igen och det var nog ingen som kom upp för skråbacken.

David och Henrik låg långt fram hela tiden men Arne Baers fanns det inget att göra någonting åt men de var inte så långt ifrån.


Här har vi pallplatsen i herr elit.


Fullständiga resultat ifrån Stockholm Cyclocross Weekend kommer upp här sen.


Inga kommentarer: