fredag 7 oktober 2022

Blev några åk till i Väsjöbacken

Blev en kort sväng till Väsjöbacken idag igen och försökte träna på de lite brantare och steniga partierna.
Har hittat ett ganska snabbt spår på Grythunden. Körde ett varv för och testa det lite halvlugn och fick näst snabbaste tiden av det jag kört förut.
Tänkte jag skulle försöka dra på lite mer men sladdade såklart ut mellan de 2 stora stenarna där jag brukar ha problem att hitta linjen.
Klara mig fint då jag han få ut benet men det var nära en OTB ner i stenröset.
Sen blev det några varv på Alex DH och Grön bro + sprint finish där jag fick nytt PB så det var skönt.

Testade på det som ser ut att bli Dual Slalom banan också. Om det blir den här så är den ganska snabb så det gäller att håla i sig.


Blev något varv på ”hopplinjen och höger genom skogen” också där det har byggts lite nytt.

Kommer bli en intressant helg det här med 2 dagar Capital Enduro Series vid Väsjöbacken.

Inga kommentarer: