söndag 10 september 2023

En sväng till Flottsbro med Mikael och Tomas

Idag blev det en sväng till Flottsbro med Mikael och Tomas. Kul och få komma ditt och köra igen i fint väder och gott sällskap. 
Det har blivit alldeles för få träningar på enduro här i Stockholm. Det här var bara 3:e gången i år som jag var i Flottsbro.

Vi startade lite mjukt med Grävet och Freeride. Sen var det dags att börja hoppa lite. Vi tog kanonen och det var inga problem. 
Sen kom vi till hoppet efter som jag aldrig har tagit förut.
Mikael och Tomas körde den först sen var det dags för mig att göra ett försök.
Som vanligt fick jag hjärnspöken och fegade ur första försöket.

Men sen tog jag mig i kragen och körde. Det var som vanligt inga problem att komma upp.
Jag hade dock problem att komma fram. Jag hade höjd så det räckte och blev över men lyckades inte riktigt få fram cykeln hela vägen så jag landade på platten.
Sen skulle vi fortsätta ner och ta gapet som är på sniskan innan man kör in på Endurobanan.
Fegade där också och körde runt.

Vi tog sen lunch och efter det så skulle vi ta alla 3 hoppen i rad. Tomas körde först och sen jag och sist Mikael som filmade.

Kanonen gick bra sen kom jag till det andra hoppet och jag hade bra fart och fick återigen mer höjd än vad behöver men kommer inte tillräckligt långt för att behålla farten framåt. Får lite stop och Mikael som körde precis efter höll på att landa på mig.

Det var nästan så att han kom precis på sidan och ramla in i mig och kunde i stort sett hoppat på min cykel i luften och köra vidare på den.

Själv hade jag ändå fått lite feeling då jag kommit över hoppen så jag tänkte jag skulle testa gaphoppet.
Kom in fint men såg inte att man behövde svänga så mycket för att komma rätt i landningen.
Jag kom in alldeles för snett och kraschade och fick en del skrapsår.

Något annat hopp vi inte tagit än var trull hoppet.
Vi började köra ner på Freeride och plötsligt hör jag hur det smäller till och luften bara försvinner ut bakdäcket.

Det visade sig att en eker gott av och skjutit rakt upp i fälgbandet så det gick håll.
Det har jag aldrig varit med om förut att en eker har lyckats åka igenom fälgbandet.

Det fick bli mitt sista åk så jag stod uppe på toppen och sola mig lite medans Mikael och Tomas tog ett par varv till.

Kul att ha checkat av ett till av hoppen i Flottsbro, skönt att det fortfarande går framåt sakta men säkert.


Inga kommentarer: