lördag 16 september 2023

Test av SWE Cup enduro banorna i Falun

Idag blev det test av Swe Cup Endurobanorna i Falun.
Det var jag och Oskar som åkte till Källviksbacken för att testa på banorna vi skulle köra i morgon.


Nytt för i år var att de 2 första banorna var vid Lugnet i Falun som jag skulle åka. Oskar skulle dock bara köra de vid Källviksbacken så vi startade med alla där så han skulle få köra klart först.

Det var riktigt halt i skogen nu då det hade regnat en hel del igår. Men Oskar körde på bra och höll sig på hjulen.

Banorna är ju ganska lätta när det är torrt men när stenar och rötter blir blötta och det är lite brant så blir det en helt annan historia.

Jag lyckades också hålla mig på hjulen men på slutet av 7:e banan höll jag på att krascha då jag kom fel in bland stenarna och kom på den branta spetsiga stenen som stack upp. 
Jag lyckades dock rädda upp det och höll mig på hjulen.
Men sen när jag hade gott en stund och skulle sätta upp cykeln på bilen så kändes det som jag stukat högra foten.
Vet inte vad det kom ifrån men helt plötsligt började det göra ont.
Och det var ändå ca en kvart efter att jag räddat upp kraschen om jag nu lyckats göra något där som jag inte tänkt på. För jag kände inget där och tyckte inte jag gjorde något konstigt för att rädda upp det.

Sen skulle jag testa de 2 banorna på Lugnet men kände att det inte stod rätt till.
Kunde inte riktigt hålla emot med foten när det branta till.

Får hoppas det inte är något allvarligt och att jag kan köra i morgon.
Ser dock inte så svullet ut tycker jag.


Blev lugnt på kvällen och vi satt och tittade på film med Jocke och Jessica.
Kul och bara slappa och snacka lite skit med gott sällskap.



Inga kommentarer: