lördag 2 september 2023

Test av CES banorna Upplands Väsby

Idag blev det en tur till Upplands Väsby igen med Oskar för att testa Capital Enduro Series banorna där som vi ska tävla på i morgon.

Det blev bara ett varv på banorna där. De mesta var sig likt sen förra året men en bana var borttagen och ersatt med en ny som var ganska snabb och kurvig på mestadels jord/grus och en del hopp/dropp. 
Inga stora grejer och allt gick att rulla igenom.
Jag vågade dock inte ta första dubbeln här men det gick ganska snabbt att köra på högersidan.

Vi tog den branta vägen upp i stället för att köra runt och Oskar fick kämpa lite med att få upp cykeln.
Men han är stark och kämpade på och hade inga problem att pusha upp cykeln. 

Vi hade tänkt köra 2 varv på banorna men min ventil på bakhjulet hade skruvat upp sig och jag lyckades inte stänga den helt för att få det att hålla tätt så jag fick pumpa hela tiden.

Men vi fick i alla fall ett varv på alla banorna och jag tror jag har fixat till däcket tills i morgon nu. Det har i alla fall hållit tätt än så jag hoppas det fungerar.


Inga kommentarer: