fredag 10 november 2023

Då har man fixat i20 felet på diskmaskinen igen

Vår gamla Electrolux Reallife XXL Energy Saver hade fått felkod i20 igen.
Den kör typ halva programmet men sen stannar den när den ska tömma vattnet.
Kostar typ 2000:- och uppåt att fixa om en tekniker ska komma.
Som tur var är det lätt att fixa själv på typ en kvart.

För felkod i20 på din Electrolux diskmaskin, börja med att kontrollera avloppet:
2. Rengör grovfiltret och mikrofiltret.



3. Kontrollera om något blockerar avloppspumpen genom hålet i bottenfiltret.



4. Om avloppspumpen inte är blockerad, kan det vara en trasig pump. 

Om problemet kvarstår och diskmaskinen kan tömma vattnet vilket våran kunde kan det bero på nivåkontrollen:
1. Dra ut diskmaskinen, avmontera höger sida och fotpanelen.


2. Hitta nivåkontrollen i nedersta vänstra hörnet.
3. Dra ut och blås genom den smala slangen kopplad till nivåkontrollen.

Det här var felet på våran. Det hade fastnat en hel del skit där.

4. Återanslut slangen, montera diskmaskinen och kör ett program.

Nu fungera den klockrent igen. Tips ifrån coachen.

Försökte mig på att cykla idag också men benen ville inte alls fortfarande.
Hade ingen feber och kände mig inte sjuk men jag hade inga krafter alls.
Körde ett likadant pass förra veckan utan problem så jag vet inte varför jag är så seg den här veckan.
Jag har dessutom vilat mer nu än förut men det gick verkligen inte att trampa idag.

Inga kommentarer: