söndag 3 mars 2024

Då var min Megamo Track AXS 00 inkörd

Idag var det dags att köra in min nya Megamo Track AXS 00 ordentligt.
Det skulle bli den sedvanliga skogsdistansen med MTB Täby.
Där körs det alltid tekniska stigar av varierad slag så det är ett riktigt bra test att se vad den går för.



Den har flacka vinklar och ganska lång reach som de flesta nya tävlingsrammar gott över till.
Så den är förlåtande när det blir riktigt stökig terräng.

Något som var riktigt skönt var 3 lägges låsningen av dämparna. När det var grusväg och lättare vägar var det bara att låsa helt och då kändes den som en hardtail.
Den är riktigt styv och rapp. Är det lite småteknisk så kunde jag ha på mellanläget och då är den fortfarande styv och rapp men tar upp de mesta av stökigheterna.
Riktigt skönt att ha på tekniska uppförsbackar.

Sen i helt upplåst lägge så sväljer den det mesta då det är 120 mm både fram och bak.

I riktigt tighta svängar kändes det lite lång men det var inga problem att få runt den.

När det gick utför var det bara att sänka stolpen och släppa bromsarna där var den riktigt förlåtande.


Det som jag var lite ovan vid var reglagen. Har inte kört SRAMs elväxlar förut. 
Jag fick många spökväxlingar då jag hjärna ville ha ett finger på reglagen men när jag skulle svänga eller hoppa över något så hände det att jag kom åt den och det växlade. 
Det är bara en vanesak och jag kanske måste justera inställningen lite till för att få till den sista touchen.

Blev en riktigt fin runda på 3:44 och 51,5 km och riktigt kul att få köra in Megamo:n ordentligt.





Inga kommentarer: