fredag 29 mars 2024

30/15 x 10 x4 fick det bli ikväll

Ikväll blev det hårt igen. Det var dags för 30 sekunders intervaller med 15 sekunder vila på 130% av FTP 10
gånger och sen 4 sådana sett med 4 minuters vila.

Idag kändes det ganska bra i benen och jag klarade alla intervallererna utan något större problem.
Då det bara var 15 sekunders vila emellan så trampade jag bakåt istället då jag inte han skruva ner motståndet på så kort tid.

Det fungerade bra de första 3 seten. Men på slutet kom det lite backar och då han cykeln stanna innan nästa intervall.
Då blev det svårare att komma igång igen då det tar några sekunder innan cykeln har fattat att man börjat trampa igen.


Skönt att det kändes bra i alla fall. Var lite trött innan jag skulle börja så jag viste inte om jag skulle orka med på så hög belastning.

Inga kommentarer: