tisdag 3 november 2009

BOX igen

Blev BOX idag igen. Fick en riktig figther till motståndare så det var kul. Han hade kört ett tag och hade tekniken och skaplig punch i slagen också. Blev både brottning, boxning och en del inslag av sparkar så jag fick upp flåset ordentligt.
Min motståndare tyckte jag hade grymt tryck i slagen och med lite bättre teknik skulle jag bli farlig i ringen.

Kanske ska göra en omvänd Sara Mustonen och gå från cykling till boxning i stället.
Nää tror inte riktigt det är min grej. Har nog svårt att se mig själv puckla sönder en stackare.

Men det kan nog vara bra som självförsvar. Har varit tvungen att ha användning av det en gång. Jag brukar alltid kunna prata mig ur tråkiga situationer så jag har för det mesta slupit ta till med hårdhanskarna.

Men en gång blev jag tvungen att försvara mig mot en inte allt för smart kille som var hög på tändargas. Det sluta med ett brutet revben för den killen så han ångra sig nog att han hoppar på mig.

Inga kommentarer: