lördag 14 november 2009

CX mixklassen färdigkörd

Det blev en ganska lerig och utslagsgivande bana idag med en hel del uppför och ett gäng med leriga och hala kurvor. Av någon anledning så hade jag blivit anmäld i elitklassen, då min form är helt kass nu så fick jag fixa tillbaks mig till open mixed klassen och kör med gubbarna och juniorerna.
Starten gick ganska bra och jag låg med skapligt men sen så dala jag ner i fältet och jag hade inte kraften och motivationen att köra upp mig igen. Hamna med Fredrik Lagercrantz från Kolmården och vid ett tillfälle körde han lite fel så jag lyckades köra om men det blev inte långvarit. Han kom ikapp och sen om igen och jag var för lat för att orka svara. Började komma ikapp på sista varvet igen men tyvärr inte hela vägen. Blev en dyster 10:e plats för mig totalt så det kan jag inte vara speciellt nöjd med. Men jag är otränad och slapp nu men det är andra veckan jag kör nu efter vilan så förhoppningsvis ska det bli bättring på det.
Resultat för Ymercrossen finns här.
Efter vårat rejs så stanna vi kvar och titta på dom snabba grabbarna. Det var Magnus Darvel som tog kommandot i början och hade drygat ut till en ledning med runt 30s.
Men efter runt 40min så fick han problem och var tvungen att dra ner på farten vilket gjorde att Jens Westergren tog sig upp i ledningen och höll det enda till mål.
Bakom kom en starkt jagande Emil Lindgren som tillslut tog 3:e platsen.
Efter det så fick vi en riktigt fin middag serverad av Mats föräldrar som vi bodde hos och vi fick även kläderna tvättade.
Riktigt schysst uppbackning som det inte går att klaga på kändes som vi var i ett riktigt proffsstal.
Ett riktigt mekrum fanns till förfogande också så vi kunde trimma cyklarna till morgondagens race.
Hoppas på lite bättre fart i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittar inte din mailadress så det får bli en kommentar här istället. Hade för mig att jag reagerade på anmälan av dig så jag gick in o kollade. Så här ser den ut:
"Från: aleksander.filipowicz@cykel.nu [mailto:aleksander.filipowicz@cykel.nu]
Skickat: den 3 november 2009 18:05
Till: ikymer@scf.se
Kopia: ekonomi@cykel.nu
Ämne: Anmälan till Cyclocross SM, IK Ymer

Spårvägen CF önskar anmäla följande åkare till er tävling, Cyclocross
SM, Lördagen den 14 November
Per Kumlin HELIT Licens: 727
Vi sätter in 250kr på ert pg: 927-5934
Vid frågor, skicka ett mail till denna adress: tavling@cykel.nu

Hälsningar Spårvägen CF
PS. Skicka gärna en bekräftelse på att ni tagit emot denna anmälan
(tavling@cykel.nu)

Så då har vi rett ut det hela. Din klubb tycker helt enkelt att du platsar i SM-klassen ;)
/Anki

Per Kumlin sa...

Ha ha ja så kan det tydligen gå, dom hade lite för höga förhoppningar på mig där..;o)
Jag har elitlicens för att jag kör elit i landsväg men kör H30 i MTB och Cross. Jag hade anmällt mig i H30 på klubbens sida men antagligen hade dom flyttat upp mig då det inte var SM status för oss gubbar:/