tisdag 28 juni 2011

5 snabba runt Keps cup bannan vid Källbrink med Stefan Dahl

Blev en vända till Källbrink ikväll för att testa formen lite med Stefan Dahl. Vi körde 5 varv med några minuters vila mellan varje. Jag lyckades köra jämt med Stefan alla varven men det var nog mest för att det går nedför på slutet och där kom jag ikapp då han körde ifrån mig på sista uppförsbacken varje varv. Skit vad Scott Sparken går bra utför. Det var bara att hålla i styret och låta cykeln sköta resten. Kanske var bra med lite downhillträning i helgen också.
Det är skönt att det går åt rätt håll nu i alla fall. Jag orkar hålla ut i 9 minuter i alla fall....;-)
Tiderna och medel och maxpuls blev
9:01: 170/180
9:10: 173/180
9:06: 173/180
8:52: 175/182
8:50: 175/184
Det var riktigt torrt och snabbåkt idag och grymt varmt. När jag kom hem hade jag svettats ut ett par kilo och vägde in på 78,2kg. Tänk om jag kunde behålla den vikten.
På hemvägen möte jag på en älg som gick över brandgatan. Han tyvärr inte få upp kameran innan han strosa iväg. Lite kul att se en stor älg live, inte ofta jag får göra det.

Inga kommentarer: