fredag 24 juni 2011

SM landväg vid Sollerön gick segt

Som vanligt är det regn när det är midsommarafton här i Sollerön. Jag hade som mål att bara försöka ta mig runt då jag varit sjuk så länge men inte ens det lyckades jag med.

Det gick grymt ryckigt i starten då vi fick mycket möte av bilar. Jag lyckades inte ta mig fram till toppen innan backen så jag hade inte mycket att spela på uppför Gesunda. Blev även ryckigt uppför då en drog av bakväxeln så att hela fältet stannade på det brantaste partiet. Mindre kul att dra igång sen.

Kom tillslut upp och skulle börja köra på utför. Körde om en mindre klunga och såg huvudklungan där framme och tänkte att jag skulle dra på. Kom ikapp Erik Kullgren och tänkte att jag skulle ta ljul på honom nerför men han bromsa så in i norden i den skarpa vänstersvängen där jag hade tänkt och gasa så där försvann den klungan.

Orkade inte starta om igen så jag gav upp. Kände att jag inte hade orken eller motivationen att dra vidare själv då det börja regna bitvis. Hade ingen större lust att bli sjuk igen heller så jag körde klart varvet och kastade sen in handduken.

Resultat för Landsvägs SM kommer upp på Sollerö IF:s hemsida senare.

Nu ska vi dra vidare till Erik och hans föräldrar för att fira midsommar. Ska bli kul och få tänka på lite annat en stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lungt Per..!!! Stressa inte kroppen!! Men det vet du ju!!! För 2 år sen hade jag en hosta i två månader, jag var så så arg, förtvivlat, less...o allt vad man kan tänka sig! Provade smygträna i smått men det gick inte...kroppen kände av det minsta, den kände allt! Sen gjorde jag absolut inget i en vecka/10 dagar o då blev jag frisk igen! Så ta det lungnare nästa gång! Ha en Trevlig Midsommar o njut av sommaren o solen istället en stund!!! oliver

Per Kumlin sa...

Ja ibland är det svårt att hålla sig i styr när de är SM och allt.
Trots kassa resultat så blev det en ganska lugn och riktigt trevlig helg i Rättvik.
2 månaders hosta lätt inte kul. Där kom jag undan ganska lindrigt ändå.
Ha det bra så syns vi säkert i skogen någonstans;-)