söndag 22 januari 2012

Distanspass med backintervaller

Blev en tur med Stefan Dahl och Harry idag. Det blev en runda till Södertälje via småvägarna runt Bornsjön.
Stefan och jag ville testa benen lite efter Ekbacken där det går att välja att köra vänster direkt uppför backen eller köra höger och runt och få en lite längre backe.

Harry tog den kortare vänstersvängen medans vi gasa på ordentligt på högersvängen.
Tänkte att det är lika bra att dra på tills vi kommer ikapp Harry och så blev det.
Vi kom ikapp vid rondellen där det går att svänga på E4:an efter Södertälje.
Blev lugnt ett tag men vid Hall så blev det ytterligare en snabb förning uppför backen och till vägkorsningen.

Efter det så började jag känna mig lite krispig för mitt blodsocker var lågt redan när jag börja idag.
Det blev lite lugnare till Rosenhill där jag var tvungen att fylla på med en 0,5 liters Cola sen blev jag människa igen.

Det blev såklart hårdförning uppför backen igen efter Rosengill och vi sprätte på i resten av backarna som var också.
När vi kom till Pålamalm så tog Stefan och jag en omväg på grusvägarna medans Harry körde raka vägen till Tullinge där vi mötes upp igen.
Blev hårdkörning hela den sträckan också men efter Tullinge så lugnade vi ner oss.
Rullade reste av vägen hem sen.

Fick ihop 3 timmar och 30 minuter med ett medel på 141 så det var inte så högt men det har gott ganska ryckigt också och riktigt lugnt mellan hårdkörningarna.
Var kul att få komma ut och sprätta lite och Scalen fick bekänna färg i backarna idag.
Scott Scale 35

Inga kommentarer: