fredag 8 februari 2013

Blev personligt rekord på löpbandet idag

Blev lite styrketräning innan lunchen idag. Körde den vanliga uppvärmingen på löpbandet där jag brukar avsluta med ca 4 minuter på 16km/h och 6% lutning. Men idag var jag oförskämt pigg efter 4 minuter så jag tänkte att jag testar att köra 5 minuter.
När 5 minuter hade gott så var jag fortfarande inte helt rökt så jag försökte på ta en minut till och klara det utan att ta död på mig helt så nu är jag uppe i 6 minuter på den belastningen.
När jag började i vintras så klarade jag knappt 3 minuter så det var lite skillnad.

Blev den vanliga styrkan med knäböj, fram och baksida lår och lite rygg och mage. Blev inga rekord vikter där. Klarade 110 kg 5 reps på knäböj. Går ner lite mer än 90 grader när jag kör.
Det verkar som att kör jag bra på löpningen så går det inte lika bra på styrkan och tvärt om trots att jag tar dem i samma ordning av någon konstig annledning.

Fick ett trevligt samtal ifrån Cykloteket idag också. Mina klackar till baknavet som gick sönder i söndags hade kommit så nu kan jag börja cykla ute igen.
Tur att DT naven är så lätta att meka med.
Det var bara att skruva ut axeln med en 17mm nyckel och sen dra ut bodyn. Därefter trä på den nya spännfjädern och klackarna och skruva fast bodyn igen. Klart på några minuter.













Får se om det blir något cyklat i morgon eller ifall jag skall testa att åka lite skidor. Hoppas på att det har blivit lite spår ute nu när snön har fallit och att det inte är för slaskigt och halt.

Inga kommentarer: