torsdag 28 november 2013

Distans och lättning av Scott Scale 910

Blev ett lite längre distanspass än vad jag tänkt mig idag. Började med att köra ut på Järvafältet och snurra ett tag.
Fortsatte mot Kallhäll och körde längs vattnet mot stan.













Hade tänk köra hem sen men när jag kom till Nockebybron fick jag en stor lust att testa Fornstigen.













Så fick det bli. Har inte kört den på ett bra tag så jag körde vilse några gånger.
Riktig fin MTB bana som är ganska teknisk på sina ställen så det är riktigt kul.
Var en del sugande lera på sina ställen också.

När jag var klar där så cykla jag vidare till Cykloteket för att lätta min Scott Scale 910 lite.
Det blev byte till Ritchey WCS handtag och kapning av styrröret. Har även bytt till Shimano 160mm XTR skiva där fram så det blev ett par billiga hekto som försvann där.

















När jag kom hem hade jag skrapat ihop 5h och bränt 4021 kalorier enligt klockan.
Hade bara fått i mig en flaska vatten på hela passet, det är verkligen ovanligt för mig.
Passet finns på Strava för de som är intresserade.

Nu ska jag in till stan och få lite massage. Ska bli grymt skönt efter det här passet och löpningen igår.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Är det någon mer lättning planerad?

Per Kumlin sa...

Jag är inte helt säker. Det är trots allt bara min vintercykel så jag vill inte lägga ner hur mycket pengar som helst.
Men jag har en SLR sadel ligandes och en lättare stolpe kanske det blir:-)