söndag 15 mars 2015

Findistans med Calle Friberg och Mikael Kippila

Planen för dagen var att köra mig trött i skogen idag. Körde ut själv idag och hade planen att köra min gamla vanliga runda till Källhäll och sen vidare mot Hässelby via vattnet och sen avsluta med ett hårt varv runt Fronstigen innan jag skulle vika hemåt.

När jag kom ut ifrån Rogslagsleden på fina stigar och kom ut på asfalten så möte jag upp Calle Friberg och Mikael Kippila.
Tänkte att det är grymt mycket roligare att få lite sällskap än att köra själv så jag hängde på Mikael och Calle istället.

Vi körde på en del av de stigarna jag hade kört på dittvägen men kom ut längst vattnet där det var fin utsikt.





























Vi körde en hel del längst vattnet ooch kom till många fina utsiktsplatser längs Mällaren.





























Vi träffa på ett par riktiga fotografer också ute längs stigen. Vet inte om det var oss eller fåglarna som var det mest spektakulära att fota idag.






































Blev en massa fina nya stigar som jag inte har testat förut. Calle hade koll på området då han har bott där förut så han visste alla små smulltronställen.





























Blev en riktig fin runda på runt 4 timmar i skogen. Gick bitviss ganska snabbt när Calle gasa på lite på de riktigt roliga och flowiga skogsstigarna så jag fick min bekärda del.
Jag han med runt 70 km på de 4 timmarna så det får jag vara nöjd med.
Perfekt och få lite sällskap så här och få testa lite nya stigar.
Sä här glad blir man efter att kört sig trött i skogen.





























Inga kommentarer: