torsdag 19 november 2015

Norrort Lightbulb deltävling 2 i Åkersberga

Ikväll var det dags för den andra tävlingen i Norrort Lightbulb. Den här gången så gick den vid Åkersberga och det var Anders Derblom som hade snickrat ihop en fin bana.
Det hade regnat hela dagen den här gången också så det var blött och fint. Som tur var det inte så lerigt. Banan borde passat mig ganska bra då det inte var så mycket backar men varken mina ben eller min teknik ville vara med idag.
Vi var runt 25 stycken som trotsade regnet och skulle ut och halka runt i skogen.



























Jag hängde på skapligt i starten som vanligt men jag gjorde en massa knasiga misstag och halkade av banan och bromsade ut mig. Vet inte riktigt vad jag höll på med. Det var kul att köra i alla fall för det var verkligen bredställ i kurvorna då det var så halt. Alltid kul att få sladda lite.

Jag hade lyckats glömma förlägningssladden till min pannlampa också. Den vill jag gärna ha då det är med den som det går att se igenom kurvorna så jag kan ha lite framförhållning på hur jag skall välja spår.

Fick göra en liten speciallösning då jag fick låna tejp av Henrik Mård. Blev riktigt snyggt det här.
 
 
Batteriet satt kvar på hjälmen hela racet också så det gick bra. I morgon får det nog bli jobbpendling igen om det inte regnar för mycket, men först ska jag gå och lägga mig.

Inga kommentarer: