söndag 1 november 2015

Sköndalscrossen TT

Idag blev det cross TT borta vid Sköndal. Tänkte jag skulle få ett par timmar för en gång skull så jag cyklade ditt som uppvärmning.
Det var ett ganska stort gäng som kom ditt och skulle köra.





























Kul när det är lite folk som kommer så det blir som ett riktigt race. Grabbarna längst fram hade jag inte en chans att hänga på idag. Det var Hans, Erik, Robin och Magnus tror jag han heter som drog iväg i början. Jag hände med i ca ett halvt varv sen var det kört.
Låg och faitades med Birjer hela racet. Kände att vi var ganska gämnstarka men jag kom om i en del kurvor och på hopphindrena.

På sista varvet tänkte jag att jag skulle göra ett ryck på just hopphindrena då jag brukade få en liten lucka där.
Gasade på och skulle hoppa men Birjer hoppade in på vänsterspåret där jag tänkte hoppa och jag kom med för hög fart. Fick bromsa in och lyckades sen inte få upp framhjulet och flög över styret.

Kom upp ganska snabbt men han inte jaga ikapp Birjer. Kul med lite fight, den här gången lyckades jag klanta till det men friskt sattsat och hälften vunnet eller vad man brukar säga.






























Skönt att få komma ut och köra lite. Har kört alldeles för lite sista tiden så det börjar bli dags att få lite fart i benen igen. Får börja ladda om inför 2016 nu.
Här har vi ett par snabingar som vet hur man trampar.

Inga kommentarer: