onsdag 5 juli 2017

Fiskartorpet x 3

Idag blev det lite hårdträning. Först blev det dock en ganska lugn runda till jobbet. Körde den vanliga vägen läng Edsviken och Hagaparken.

Påväg hem så tog jag en vända till Fiskartorpet. Där skulle det köras 3 varv på den långa banan.

Första varvet gick jag ut ganska hårt men jag kände att min kurvtagning inte var den bästa och jag gjorde många små misstag. Var lite ovant att köra hardtail och den är inte riktigt lika förlåtande som en heldämpad.

På andra varvet tog jag det lite lugnare och fick till tekniken lite bättre. Hade bättre flyt men tog inte i lika mycket.

Sen var det dags för sista varvet. Körde på så gott jag kunde och tyckte jag fick till kurvorna och de tekniska partierna ganska bra. Finns fortfarande en hel del att slippa på då jag inte riktigt vågade stå på fullt på en del ställen och jag fick lite stopsladdar här och där.
Blev i alla fall dagens snabbaste varv för mig men inget rekord.
Fick med varvet på min nya Garmin Virb 30 också som jag testade. Såg dock ut som det gick grymt långsamt på filmen, som rena söndagspromenaden. Kändes inte riktigt så långsamt i verkligheten.


Inga kommentarer: