söndag 21 januari 2018

Magisk Skogsdistans med min nya Trek Top Fuel 9,9

Idag blev det ett grymt distanspass på min nya Trek Top Fuel 9,9.
Det gick inte att klaga på varken cykeln eller vädret. Så magiskt fint ute idag med hårdpackad snö för det mesta, ingen is, sol, och lagom kallt när jag äntligen kom ut vid 11.
Det blev en fin runda runt Järvafältet och Kallhäll och hemåt via Hässelby och Alvik.

Försökte köra på stigar hela tiden för att håla värmen uppe och tog en vända upp för slalombacken vid Bruket.

Testade även ett varv på den nya MTB banan vid bruket medan jag ändå var där. Verkade vara en riktigt fin bana men nu var det ganska mycket snö på den då inte så många hade gott där.

Körde sen vidare på Sörmlandsleden tror jag det var mot Hässelby och vidare längs vattnet mot Alvik. Det var lite dimmigt på dina ställen men ändå klar himmel på de flesta ställen så det blev ganska coola kontraster.

Sen blev det hem via Pampas Marina och Solna och den gamla hederliga vägen längs vattnet runt Edsviken.

Blev en fin tur på lite över 4 timmar och runt 70 km. Inte så långt men det mesta var på fina stigar och där går det inte så fort.

Ja det var riktigt kul att köra idag. Som en ko på grönbete med den nya Trek:en i det finna vädret.

Inga kommentarer: