söndag 25 februari 2018

Legobygge projekt nummer 3. Volvo L350F

Kände mig ganska bra idag. Behövde ta nässpray och så fort den verkade kände jag mig helt frisk. Tog det dock lugnt då jag ändå var lite förskyld.
Blev till att vara hemma och börja på Lego projekt nummer 3 med Oskar.

Jag hade köpt en radiostyrd Volvo L350F som vi skulle bygga ihop. Eller ja det var Oskar som byggde och jag gav honom bitarna.

Han är helt grym på att läsa av ritningarna och se hur allt ska sitta ihop. Han är bara nyss fyllda 7 och den här grävmaskinen är ifrån 12-16 år men Oskar har inga problem att sätta allt rätt. Det är knappt så jag får vara med och hjälpa till.

Vi kom ganska långt och på slutet fick jag vara med lite då Oskar började bli lite trött.

Får se hur långt vi hinner i morgon. Alla motorer är monterade och själva grunden i chassit. Nu är det alla rörliga delar som skall på.

Inga kommentarer: