måndag 12 februari 2018

Ett stycke Trek Émonda SLR 8 Disc uthämtat

Årets nya racer är här. Min nya Trek Émonda SLR 8 Disc har kommit till Cykloteket i Bromma. Mästermeken Tony Lindblom hade monterat ihop den till perfektion.

Jag valde disk versionen för att jag vill ha mer kontroll när jag bromsar och ha bättre broms när det är blött för kolfiberhjul och regn brukar inte vara den bästa kombinationen. 
Men framför allt vill jag ha disk för att slippa ha femtielva hjul där hemma som bara ligger och skräpar. Nu kan jag ha ett par lätta hjul som går att köra till både crossen och racern och jag slipper vara rädd om att bromsa ner dyra kolfiberfälgar.
Att sen Trek Émonda SLR 8 Disc är ruskigt lätt gör ju inte saken sämre. 6,87 låg den på direkt ur kartong.

Det är ren cykelporr när Tony har satt ihop grejerna. Allt är perfekt justerat och vajrar och höljen är klippta till precis rätt längd. Nu är det bara styrhöjden som skall fixas till när jag har hunnit testa hur många spacerc jag ska ha under styrstammen. Trek är ganska låga så jag behöver testa lite innan jag bestämmer mig.







Jag hade även fått min Trek Procaliber 9.8 SL trimmad och bantad också. Jag har kört in den nu så nu var styrhöjd och längd bestämd så Tony hade sågat av det som var kvar och fixat till bromshöljen, hur snyggt som helst.


Inga kommentarer: