söndag 26 februari 2023

Findistans med fartpåslag

Idag blev det sedvanliga skogsdistanspasset med MTB Täby
Den här gången startade vi i Ensta och som vanligt så cyklade jag ditt. Det var riktigt fint väder och torrt och lagom greppigt med lite småhala partier här och där.

Det blev jag, Erik, Andreas och Rüdiger som skulle ut och sladda i det fina vädret.

Det var en hel del snö på sina ställen så det var ganska tungtrampat men det gick att cykla överallt.
Som vanligt så visade Erik en massa fina stigar som vi körde.

På slutet så blev det lite race de sista kilometrarna. Erik börja gasa och jag försökte hänga på.
Var lite småteknisk och ganska platt så jag lyckades hänga på precis. 
Fick tyvärr tvåhjulssläpp och la mig i en snödriva.
Hoppade upp snabbt och tog i allt vad jag kunde och lyckades komma ikapp.
Lyckades dock halka iväg lite med några 100 meter kvar och tappade igen och då var det svårt att kunna göra så mycket mer när jag redan legat på rött ett bra tag.
Grymt kul och raca lite och få trötta ut sig.
Fick ihop 60 km och 4 timmar och 7 minuter så det var lagom.






Inga kommentarer: