söndag 5 november 2023

Kompiscross Stora Skuggan

Idag var det dags att rasta crossen igen. Patrik Paulsson hade bjudit upp till Kompiscross vid Stora Skuggan på en riktigt fin bana.
Den hade allt springbacke, trappor, lera, gräs tighta kurvor med en massa igångdrag och lite sand.
Vi blev ett riktigt stort gäng så det var riktigt kul.


6 varv skulle köras på den runt 2 km långa banan.
Hamnade lite långt bak i starten men lyckades köra upp mig lite på första varvet.
Hamna i en grupp med Peter, Wolfgang och Anne. Jag och Peter var framme och drog mycket i början men efter 3-4 varv började Peter få problem med ryggen och fick släppa av lite.

Jag började komma ikapp Jonas Ringblom. Jag kom ikapp i springbacken på slutet när man behövde kliva av och på för där var jag lite snabbare.
Men han var starkare på de flesta andra ställena så han fick lite lucka igen.
Försökte köra i ett jämt tempo och hoppades jag skulle komma ikapp igen på sista varvet då springbackarna var på slutet.

Kom nästan ikapp men jag orkade inte hänga på den sista biten.

Grymt kul bana och riktigt kul med så bra uppslutning så man alltid hade någon att köra med.
Jag tyckte jag tog i så mycket jag kunde och gjorde inga större misstag så jag får vara nöjd med dagen.


Fick ihop 45 km på 2,5 timme effektiv tid då jag både cykla ditt och hem så det kändes ganska lagom start på vintersäsongenträningen.


Inga kommentarer: