onsdag 17 april 2024

Arlanda Testtrack Smack Serie

Idag var det dags för första landsvägstävlingen i år.
Det var Smack som arrangerade Arlanda Testtrack 
Det var en 1.8 km bana som vi skulle köra på i 30
Minuter + 1 varv.
Det var inte den vanliga banan utan det var Testtrack 1 som vi körde första gången förra året en gång.
Banan är lite backigare än den vanliga så jag hoppades jag skulle orka med. Var fortfarande ganska seg efter allt cyklande i Spanien.
Det var riktigt kallt och blåsigt ikväll också så det var svårt att hålla sig varm.

Vi skulle köra både A och B klassen samtidigt så det fanns risk för att det skulle gå riktigt snabbt.
Jag kom iväg bra i starten och höll mig ganska långt fram de första varven.
Var lite oroligt i klungan och jag trillade tyvärr ner när det skapades luckor och jag inte kom förbi och orkade inte ansluta igen.

Vi blev dock ett starkt gäng som jagade bakom där de flesta hjälpte till att dra.
På sista varvet drog Jakob iväg och vi var lite sena på att reagera men vi kom ikapp på slutet av banan. 
Jag hade försökt spara så mycket krafter så möjligt då det är en halvlång uppförsbacke på slutet.
Jag kom in bra i den och låg långt fram men sen när jag skulle växla så hände inget och jag tappade farten.
Kom igång lite på slutet igen och kom 3:a i den spurten.

Får vara riktigt nöjd ändå. Trodde inte jag skulle orka med så långt som jag gjorde. Skönt med ett litet formbesked ändå.

Resultat ifrån dagens race finns här.

Inga kommentarer: