torsdag 25 april 2024

MTB Täby KM Vallentuna

Ikväll var det dags för MTB Täby KM i Vallentuna.
Jag fick med mig hela familjen ditt och Oskar skulle köra också så det var kul att han kom igång här.

Vi börja med att köra ett testvarv lite lugnt. Det var en ganska platt bana som tur var men lite småteknisk.
Oskar skulle köra 3 varv och jag skulle köra 5.

Jag kom iväg ganska bra och hamna med en liten grupp om 2 ungdomar och David Marklund och Rudi Eichler.
Jag hängde på i 2-3 varv men sen orka jag inte mer.

Kändes bra i benen annars och Megamon gick riktigt bra i stöket. Det var skönt att ha 3 läges låsning på dämparna här då det var småstenigt men ganska platt så jag ville inte öppna upp dämparna helt.
Grymt nöjd med cykeln.
Tog i så mycket jag kunde och tyckte jag fick skapligt bra tider ändå så jag får vara nöjd.

Oskar körde på bra också. Första tävlingen och träningen för honom i år så det blev en riktig rivstart.



Inga kommentarer: