tisdag 9 juli 2024

Backintervaller delux

Ikväll blev det ett riktigt hårt backintervallpass med det här gänget.


Vi körde runt Djursholm där det var 15 backar som skulle besegras.
De var inte så långa men ganska branta tog väll runt 1-2 minuter att ta sig upp ungefär för varje backe.

Det var första gången jag körde det här varvet och jag hade ingen aning om hur backarna kom och hur långa och branta de var.

Det var verkligen max uppför backarna. En del var längre än jag trodde och där dog jag helt när jag missbedömt och det kom en kurva till med en brant.
Ibland var de lagom korta och jag orkade köra på hela backen.

Bra träning och svårt att ta i såhär mycket själv om jag inte har någon att jaga.

Var skönt och bara rulla hem lite lugnt sen efter träningen. Garmin tyckte jag skulle vila i 3,5 dag efter det här passet så det var ganska hårt.

Blir nog lugn jobbpendling i morgon för att spinna ut benen lite.

Inga kommentarer: