lördag 20 juli 2024

Då har man kört sitt 32:a XCO SM

Då har jag avklarat mitt 32:a XCO SM. Jag är den enda som har kört alla officiella SM tävlingar i grenen XCO. 
Så jag tänkte jag skulle hålla den fanan uppe ett tag till även om jag inte riktigt har formen för det.
Idag skulle det köras 6 varv på den brutalt utslagsgivande 3,4 km banan. 
Vi i H40 startade kl 10:00 och vi var 31 pers till start.

Jag hade värmt upp ordentligt med Mikael Kippilä och Patrik Paulsson. Det var riktigt varmt ute så det var inga problem att få upp värmen.

Sen gick starten och det gick i en rasande fart. Det var en riktigt brant och ganska lång startbacke och jag fick nästan gå på max för att över huvud taget ta mig upp.

Kom ändå iväg ganska bra men det blev lite kö utför på de tekniska partierna.

Jag fick verkligen kämpa för att över huvud taget ta mig runt.
En sån här brutal bana när jag käkar betablockerare är verkligen inte lätt.

Men den är grymt fin och det är roliga utförslöpor och det var riktigt mycket folk som var ute och hejade så det var riktigt roligt att köra ändå.


Jag han tyvärr inte köra så många varv då det var 80% regeln där man blir avplockad om man är 20% efter ledaren i tid.

Men det var jag beredd på att jag skulle bli på den här tuffa banan.


Men det var kul att få köra riktig MTB på en fin och rolig bana. 
Riktigt fint arrangemang med allt centralt i mitten banan så man kunde se det mesta utan att behöva gå för långt då banan gick fram och tillbaka uppför kullen som är här.

Nu har vi badat och svalkat ner oss lite och ska försöka ladda om till morgondagens XCC.

Inga kommentarer: