torsdag 11 november 2010

Jobbpendling med Ghosten idag.

Blev en lugn runda till och från jobbet idag med vinterhojjen. Skärmarna från Cykloteket gjorde sitt jobb och höll mig ren. Något som fattades var dubbdäcken. Skit det var halare än jag trodde. Det tog 1 timme och 2minuter att ta sig till jobbet idag. Måste vara något slags långsamhetsrekård.

Nu när det var så halt så la jag märke till hur många kurvor det var som var bara aningen feldoserade. Har inte tänkt på det när det var torrt och bra grepp då det bara är att köra.
Men nu när det var halt så fick jag sakta ner extra mycket för att behålla greppet och det gick nästan fjantigt långsamt ibland då det var svårt att se om det var is eller bara en blöt hinna. Inte direkt så att jag ville testa greppet när det luta åt fel hål.
Får hoppas det kommer lite värme och smälter bort det här eller att det börjar snöa igen, vill ju slippa dra på vintersulorna....

Inga kommentarer: