lördag 6 november 2010

Ymercrossen blev en grymt hård tävling.

Idag var det en hård tävling. Mycket upp och ner och mycket lera och gräs. Det var inget som man fick gratis idag utan det gällde att stå på från start till mål.
Jag fick en halvhyffsad start men hängde inte riktigt med tätten. Ut på andra varvet så kände jag mig supertrött och var inte alls med på noterna. ett gick tungt uppför och jag lyckades inte riktigt hålla farten genom kurorna. Blev omkörd av Mikael Carlsson och Anders Stenberg och orkade inte hänga på.
Efter några varv så fick jag tillbaks krafterna och det gick bättre i tekniken så jag började ta in ordentligt.
På näst sista varvet så hade jag nästan åkt ikapp och tänkte att det där tar jag på sista varvet.
Ut på sista varvet så hände det som inte fick hända, pyspunka helvete. Jag hade reservhjul med mig men då det var sista varvet så kändes det som att jag skulle förlora mer på att stå och meka än att försöka ta mig runt.
Jag lyckades hålla undan de som var bakom men jag kom tyvärr inte ikapp de 2 som var framför. Hade i stort set helt platt framdäck när jag kom imål så det var på håret.
Slutförde mig på en 7:a plats 2 minuter efter Hans Mård som gick och van idag så helt kass var jag inte idag ändå.
Fullständiga resultat för Ymercrossen finns här.














I prestigeklassen så var det Emil som höll i taktpinnen och van före Magnus Darvell och Jens Westergren.
Var tyvärr bara 13 som starta där så det blev lite tunt med folk.

Inga kommentarer: