lördag 13 november 2010

Kumlacrossen blev vurp SM för mig

Eva och jag kom lagom i tid till Kumla trodde vi. Tydligen hade de flyttat starten från kl 12:00 till 11:30. Blev lite stressigt om man säger så. Han värma upp i typ 7min sen var det bara att ställa sig på startlinjen. Kom iväg bra med Jan Jakobssen och vi hade fått en liten lucka till de jagande. Det höll i runt 2 var sen kom Benny och Mård och ånga förbi.














Jag försökte hänga på men hade inte riktigt benen för det.














Börja klanta mig och fick inte ned farten i kurvorna då det var grymt halt och lerigt. Vet inte hur många gånger jag vurpa och höll på att dra genom plastbanden i kurvorna. Hade svårt att bromsa in då de tappat verkan i all lera och slask.
Tappa mycket på slutet då jag inte orkade jaga ikapp efter alla mina klantvurpor.
Kom i mål som en trött 8:a 3:51minuter efter segrande Benny som knep förstaplatsen före Hans och Jan.
Fullständiga resultat från Kumlacrossen finns här.
Riktigt rolig och tuff bana, grymt tungkört i leran.

Jag och Eva fira 12 år ihop idag också. Det blev till att lyxa till det på Söderköpings Brunn med SPA och lyxig 3-rätters på Hotellet. Kan ju inte bara cykla hela tiden..;o)
Eva har varit så snäll och följt med så mycket så något måste vi ju hitta på medans vi är ute och reser.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Man får väl säga grattis då!!! Tjo Hoooooooooo :) Tyvärr kom jag försent å fick inga bra bilder på dig idag men jag skall försöka bättra mig till i morgon.

Jonas l sa...

Grattis till firandet. Lär gå fint idag med sådan uppladdning :)

Per Kumlin sa...

Tackar tackar, Det blev en ritigt mysig och trevlig kväll. Behövdes lite avkoppling;o)