torsdag 29 mars 2012

Nu är en uppsättning Continental SportContact 5 beställda

Har inte blivit någon träning idag då jag har känt mig lite täppt i näsan och småhängig. Har endå vilovecka så jag kan lika gärna ta det lugnt tills jag är helt frisk.
Har blivit en heldag med Oskar sen har jag hunnit kolla lite priser på däck.

Det blev Continental SportContact 5 225/40 R18 92Y XL tillslut som jag hade hoppats på.
De var billigare än jag trodde så det var ju bra. Tror jag nästan fick ge 2000:- styck för mina gamla.

Titta runt på b.la. Svenska Gummihuset, Bythjul, Nordendäck, Däck365 och Däckonline.
Tillslut blev det Däckonline som verkade ha det billigaste totala priset med frakt, montering och balansering.
Fick dem för låga 1515:- styck så det blev bara strax över 6 papp så det var en glad överraskning för ett par rejäla sportdäck med BlackChilli som skall klara 300 km/h, det lär ju räcka för min bil hoppas jag:-)

Så snart ska mina nya fina Continental SportContact 5


















åka på mina fina Dotz Roadster sommarhjul



















och sen blir det åka av i Saab:en

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! funderar just på att införskaffa samma typ av däck som du har. Får intryck från vissa håll att de är bullriga. Nån reflektion..?

Sommardäck sa...

Börjar bli dags för sommardäck nu igen!