måndag 30 juli 2012

Hämta mina nya fenor på Dykhuset idag

Jag hade beställt ett par nya Cressi Gara ModularDykhuset på Kungsgatan 73.
De hoppades på att de skulle komma innan jag drog till Göteborg då det finns ganska bra fridykningsplatser där nere.
Den skulle tyvärr komma precis när vi åkt men de var snälla och erbjöd sig att skicka ner fenorna ditt, det kallar jag service.

Då det var SM i mountainbike i Göteborg så hade jag ändå inte så mycket tid till att dyka så jag sa att jag hämtar dem när jag kommer hem.

Och nu har jag dem.























Var såklart sugen på att testa dem så Eva, jag och Oskar drog till ett ställe på Ekerö som kallas "Blå Lagunen".
Det var ett trevligt litet ställe med fin sandstrand och väldigt klart vatten för att vara Stockholm.

Behövdes inte simma så långt för att det skulle bli skapligt djupt heller så det var bra.
Hade tagit med mig undervattenskameran men såklart hade jag glömt sätta i minneskortet så det blev inga bilder därifrån.

Fenorna var grymma, behövde ta typ ett tramptag så var jag nere på 10 meters djup.
Det är verkligen stor skillnad på de här och de fenorna jag hade förut som var riktigt bra men gjorda för tubdykning.
De här är riktiga fridykarfenor så de är ganska mycket längre och ger mer kraft vid sparkarna så jag slipper sprattla som en galning för att komma ner.

Simma runt ett par timmar och såg lite abborrar och ett bilvrak nere på botten.

Ska nog ditt i morgon också då Mats och Karin kommer över så då ska jag inte glömma minneskortet så jag kan få lite fina bilder.

När vi simmat klart drog vi vidare till Drottningholms slott och tog en lunch på deras restaurang. Dyrt som fan och inte speciellt god mat heller. Kändes som en snabbmatsrestaurang som fått för sig att ta gourmé priser men glömt att maten ska vars bra också.

Vi tog en promenad runt där och det var fint.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: