torsdag 19 juli 2012

Monark och loppis i Botkyrka

Blev inget kepscup rejs i Källbrink idag som jag tänkt. När åska och regn svepte över här så tappa jag motivationen och körde en timme på Monarken istället.
Blev dock bara 30minuter hårt. Hade tänkt 40 från början men orkade inte det heller. Låg och pendlade mellan 308-374 watt så det varierade ganska mycket. Varvade mellan låg och hög kadens och idag gick det bättre på låg kadens.

Känns som en bit kvar till att snitta 360watt på 20 minuter. Men nu var det ganska kvavt också så jag blev skapligt överhettad. Men formen är nog tyvärr inte riktigt på topp. Har några dagar kvar att komma tillbaks på:-)

Idag blev det också premiär för att gå på loppis för mig. Vi ska ju snart sälja lägenheten så vi behövde bli av med lite grejer så vi drog till Botkyrkaloppisen.
Det var ju en annorlunda liten upplevelse. När vi kom ditt och skulle packa upp grejerna kom alla springande som hungriga vargar och skulle rycka och plocka bland allt.
Tror vi sålde det mesta första kvarten....














Vilka roliga personer det är där sen då. Skulle sälja en splitterny datorväska för endast 20:-.
Då skulle en pruta ner den till 10:- Då sa jag nej och han cirkulera runt ett tag sen kom han tillbaks och ville ha den för 10:- igen och jag sa åter nej.
Han cirkulera ett tag till och kom tillbaks och ville ha den för 10:-
Då sa jag att han kan få den för 15:-
Svaret jag fick tillbaks var att han bara hade 13:- Jag stod fast vid 15:- varpå han drog upp plånboken med en femhundralapp och några hundringar. Vilka snåljåpar, en del skulle till och med pruta på leksaker vi sålde för 5 kr och tidningar vi sålde för 1:- .....

Fick väl ihop runt 1200:- på 3 timmars så vi får väl vara lite nöjda i alla fall. Men det känns nästan lättare och bara slänga det.

Lille Oskar hade varit hos mina föräldrar under tiden så vi åkte ditt och tog en middag sen när vi var klara på loppisen i Botkyrka.
Eva fick övningköra lite så hon förhoppningsvis blir klar med körkortet snart.
Gick bra så hon fick ta en sväng genom stan för att få känna på lite stadskörning också.














Det mesta gick fint men det är fortfarande lite problem med uppsikten när det är mycket som händer runtomkring. Men det kommer snart det också och snart har hon lappen i fickan.

Inga kommentarer: