fredag 6 juli 2012

Blev svettigt på Hans Mårds Kompiscross i Sköndal

Hans Mård hade varit och krattat upp crossbanan i Sköndal och bjöd upp till lite fin träning på denna fina fredagskvällen.
Vi blev ett gäng som skulle få känna på lite syra på den grymma banan.
Kompiscrossen
Vi skulle köra 30 minuter + 2 varv.
Det var Peter som tog kommandot och låg och borra den första halvan av loppet med mig Patrik och Mård efter sig.

Mård bestämde sig för att höja tempot lite som ingen av oss klara av att gå med i.
De sista varven gjorde Patrik ett ryck och jag tvekade lite och lätt Peter dra. Hade lite svårt att komma om sen. När jag kom om försökte jag jaga ikapp men det var för sent.
Han hade fått för stor lucka så jag orkade inte täppa hela vägen.

Kom in som en trött 3:a. Det var grymt kul att köra cross igen. Det var några månader sen sist.
Han bli riktigt trött på de minuterna.

Patrik fick en medalj och en korv för besväret, grymt på ett träningsrejs.
Patrik Eklund
Det är verkligen kul med sådan här träning. Kort och hårt i runt 40 minuter och korta varv med många att jaga så jag kan hålla tempo hela tiden.
Blir inte mycket bättre än så här.
Cykloteket Racing Team

Inga kommentarer: