tisdag 11 september 2012

Cyclocross i Sköndal

Idag blev det lite träning i Sköndal, hade inte tänkt köra ifrån början då Eva har dragit till Tallin med jobbet och jag är hemma med Oskar. Men sen ringde mina föräldrar och undrade om jag ville komma över på middag i Farsta.
De tog mer än gärna hand om Oskar medans jag drog iväg och svettades en timme i Sköndal.
Vi blev ett härligt gäng på runt 20 pers som skulle köra 3x3 varv på den snabba banan.
Det var snabbingar med som Hans Mård, Stefan Dahl, Patrik Eklund, Robin Hedström m.fl och självaste Fredrik Modin hade hittat ditt också. Riktigt kul med så mycket folk. 
På första setet tog jag starten och höll det i 1,5varv sen satte Eklund in en stött som jag inte orkade följa. Mård, Stefan och Robin slank förbi också men jag lyckades komma ikapp dem på slutet men inte om. Fyfan vad slut jag var efter den körningen.
 
På andra var det Stefan som tog starten med mig strax efter. Mård stötte efter ca ett varv och ingen av oss orkade gå med men han fick inte så stor lucka. På sista varvet försökte jag och Eklund gå om Stefan samtidigt och det gick inte så bra. Eklund drog ut i gräset och jag höll på att sladda ur på andra sidan och kom inte om.
 
På sista setet så blev det lite som på andra. Mård drog iväg efter något varv men fick inte mer än ca 15m på mig och Stefan. Jag försökte återigen köra om Stefan på sista varvet. Hade planen att göra det redan i början på sista varvet vid asfalten men orka inte. Tänkte sen att jag gör ett försök innan trappan men lyckades inte.
Försökte sen på sista bitten när man svänger upp på en liten kulle med grus och någon gräsmatta på.
Försökte ta innern och få med mig lite fart ur kurvan så jag kunde spurta om honom där men kom in för långt på insidan av kurvan och fick jordens bakhjulssläpp och där vad det kört.
 
Men det var grymt kul när det var sådan fight hela tiden. Det gick aldrig att slappna av, det var bara att yxa på efter varje kurva och försöka hitta snabbaste spåret hela tiden och få med sig farten ut ur kurvorna.
Kan inte bli bättre och roligare träning än så här.
 
Här har vi det nerfallna klubbhuset som bara blir i bättre skick för varje tävling:-) Det är typ här som starten går på den mytomspunna Sköndalscrossen.

Inga kommentarer: