tisdag 18 september 2012

Cross vid Stora Skuggan och test av Strava

Blev lite träningsrace vid Stora Skuggan ikväll med Tille och grabbarna. Det hade regnat ganska kraftigt på dagen så banan var ganska tungkörd. Vi körde 3x3 varv och tiderna blev runt 4 minuter med det snabbaste på sista varvet på 3:57 om man får tro Strava.

Ja jag har testat att ladda ner Strava till min iPhone för och se om det är något kul att leka med.
Har ju tidigare använt Runkeeper som har fungerat helt OK. Tyvärr har den inte haft de där segmenten där man kan tävla mot varandra och det har varit lite synd.

Kände mig riktigt seg i benen i början. Det har ju gott bättre när jag kört på lättare växlar den sista tiden men idag gick det riktigt segt.
Tog lite tyngre växlar på slutet och det kändes bättre då men tiden blev bara 3 sekunder snabbare enligt Strava.

Tille hade legat bakom mig på alla heaten men på sista så fick jag en ganska fin lucka. Vet inte om han blev trött eller jag snabb men enligt Strava körde jag som sagt bara 3 sekunder snabbare.
Kul som fan var det i alla fall och få rejsa med andra lite och inte bara köra själv på kvällarna.

På vägen hem testade jag att köra uppför Nybohovsbacken på framsidan och klockade bästa tiden där enligt Strava.
Ja ni får väl helt enkelt åka ditt och peta ner mig från tronen igen, det lär väl inte vara så svårt att slå en gammal tjockis:-)

Inga kommentarer: