söndag 9 september 2012

Kompiscrossen vid Stora Skuggan

Idag var det premiär för Kompiscrossen vid Stora Skuggan. Det var runt 40-50 pers som kom för att köra så det var riktigt kul.
Det var Patrik Eklund som tog starten och höll det ett par varv. Jagande var Flockhart, Ludde, Jag, Strömblad och Mård.
Flockhart höjde tempot lite och Mård kom om mig på 3:e varvet tror jag det var medans Eklund ramla ner till mig. Sen kom den tempostarka Strömblad och körde om och jag hoppades på att kunna ta hjul på honom så att jag Eklund och Strömblad kunde fightas i en liten klunga.
Tyvärr orkade jag inte ge dem en kamp utan fick jaga själv en stund.











Jag hamnade sedan i en klunga med Jonas, Stefan Dhal och Robin.
Jonas gick upp och drog några varv men sen gick jag upp och tog tag i taktpinnen.

Det var en ganska platt bana med bara en liten bryttbacke och en hel del kurvor.
På slutet av banan hade de ett litet hopphinder sen var det några snabba kurvor in till mål.
Tänkte att är jag bara först till hopphindret så blir det nog riktigt svårt att köra om på det kurviga partiet.

Jag ökade tempot lite på slutet och kom först in till hopphindret sen var det bara att dra igång spurten och hoppas på att hjulen höll fästet genom kurvorna.
Det gick vägen och jag tog den spurten.
Synd att jag inte orka köra ikapp Eklund och Strömblad, men de var alldeles för snabba för mig.

Var riktigt kul att köra idag. Gillar verkligen det här uppläget, rulla ditt alla startar samtidigt kör skiten ur sig i runt 40 minuter ta en fika och rulla hem igen, så enkelt och så kul.
Resultat ifrån Kompiscrossen lär komma upp här senare.

3 kommentarer:

STIZZE sa...

Du ser ut att ha tagit i, du finns med vid målgång ;) https://www.youtube.com/watch?v=KChfyMnr8Oc&feature=plcp

Per Kumlin sa...

Ha ha, ja det blev en liten spurt på slutet:-)

Anonym sa...

Men Per - jag heter Johan, inte Jonas ;)