söndag 30 juni 2013

Då är Ränneslättsturen klart

Idag var det dags för Ränneslättsturen i Eksjö.
Blev en lång natt efter allt fix med Stockholm Ride igår så jag var inte den piggaste.

Banan är dock rolig så jag kände mig taggad. Det hade regnat en hel del så det var upplagt för lerbad men banan var ganska torr ändå.
Jag fick stå längst fram och kom iväg ganska bra i starten.

Hängde på bra men det var en stackare som krascha precis framför mig ganska tidigt så jag fick bromsa in hårt för att inte köra över honom.
Försökte jaga ikapp sen men fick gå på rött lite för mycket så jag tappa huvudklungan.
Hamna dock i en bra grupp med bl.a. Atle Hansen och ett par H30 åkare och vi höll en ganska bra fart.
(Bild tagen av Oscar)















På andra lagningen så började jag känna mig lite hungrig men tyvärr så hade inte lagningspersonalen hunnit ditt så nu började det krisa.
Det var 4 mil kvar och jag hade bara 2 gel kvar.

Lyckades hänga på gruppen som jag körde med och lätt de dra ganska mycket medans jag försökte spara på energin så jag inte skulle vägga helt.
Tror de började bli trötta också för det kändes som det inte gick så fort.

När jag äntligen lyckades ta mig till sista lagningen så fick jag en full flaska med Enervit Sportdryck och jag lyckades gneta åt mig en Enervitgel också.
Efter det så fick jag tillbaks krafterna lite gran och kunde börja köra på lite.

När det var 5 km kvar så fick jag jordens kramp i vänsterbenet. Jag hade dock lyckats skaka av mig nästan alla i gruppen och det var ganska mycket tekniska spår fram till mål så nu var det bara att håla i sig och hoppas att jag inte skulle bli ikappkörd.

Blev en grym spurt in till mål sen som jag lyckades vinna så det blev en 4:e plats till mig som jag får vara ganska nöjd med.
Pallplatserna i H30 blev de här.













Fullständiga resultat kommer upp på Långloppscupens hemsida sen.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: