söndag 2 juni 2013

Då var Nya Långa Lugnet kört

Idag var det dags för andra deltävlingen i Långloppscupen. Det var dags för nypremiär av Nya Långa Lugnet.
Många backar och en hel del stig hade utlovats så jag såg fram emot en utmanade bana.

Oskar skulle såklart testköra cykeln innan jag fick dra iväg och värma upp. Den måste bli godkänd innan jag tävlar. Det är hårda bud här.

















Det var ca 500 startande som skulle köra de 61 kilometrarna.

















Fick till en ganska bra start men ganska snart kom en lång asfaltsbacke och där tappa jag som vanligt.
Som tur var så drogs det ner på tempot i huvudklungan så jag lyckades ta mig tillbaks.
Så blev det i andra och tredje backen också men sen orkade jag inte hänga på längre.

På slutet av första loopen så kom jag ikapp många för där hade det varit ett litet hopp med en vass landning då det var en sten som stod ut.
Såg ut som det var minst 10 pers som stod och laga punktering där.

















På andra loopen var jag lite i ett ingemansland. Körde mest själv men fick lite sällskap av Dick Samuelsson.
Det var en bit ner och jag såg ingen framför heller.

Ut på sista loopen som jag dessutom körde igår råkade jag köra fel och då kom en grupp med Emmy Thelberg ikapp.
Jag körde om igen och öka lite och det var ingen som orka hänga på.
Fick tillbaks lite krafter och försökte ta ut det sista.
Började komma ikapp lite och körde om en och en lite här och där.
Kom ikapp och om Johan Axelsson på slutet och sista kilometrarna fick jag även syn på Donaldh Andersson.

Det var en riktigt rolig nedförslöpa på slutet så jag hoppades på att kunna köra ikapp men avståndet var för långt.
Donaldh är också en teknisk åkare så det skulle mycket till att komma om.

















Det blev en 5:e plats i H30 så det får jag vara nöjd med då det var så mycket backar.
Det var tyvärr inte så mycket stig som det lätt som att det skulle vara så jag hade svårt att kunna köra ikapp någon. Det var typ 5-6 ställen det var lite rötter och stenar men de var ganska korta så det var svårt att göra något där.

Men bana var riktigt rolig ändå, mycket backar och en hel del svängar.
Fint väder fick vi också. Alla vädersiter hade lovat regn så det var skönt att vi slapp det.
Fullständiga resultat ifrån Nya Långa Lugnet finns här.




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: