måndag 24 juni 2013

Väsjöbacken ren cykelglädje

Blev en kort vända till Väsjöbacken idag. Igår såg det ut som det skulle regna idag så planen var att köra ettor på Monarken. Men när kvällsvädret var så fint fanns det inte en chans i helvete att jag skulle sitta inne och svettas.

Det blev 10 stycken ettor uppför Väsjöbacken istället. Eller ja de 2 första blev runt en minut sen blev jag så stum i benen så på de sista var de mer åt 1:20 då jag körde upp tills det började plana ut varje gång där jag har cykeln på bilden. Väsjöbacken
Körde en intervall ända upp till toppen också.
Var helt slut när jag kom upp så jag la mig raklång på gräset och bara pusta ut.
Backintervaller
Det var så grymt skönt och bara ligga där och filosofera ett tag.
Höll nästan på att somna där uppe, det var så där härligt svalt och frisk luft där uppe så jag hade lätt kunna sova där.
Det är på något konstigt sätt skönt och ta i så jag nästan spyr för att sen få belöningen och bara ligga och njuta med en fin utsikt på toppen. Utsikt
Ångrar inte en sekund att jag inte körde Monarken. Det här var ren livsnjutning i jämförelse. Fler sådana här fina dagar så kanske jag hinner bli lite snabb.

Inga kommentarer: