tisdag 25 juni 2013

Då har jag tjuvåkt XCO SM banan igen

Tog med mig SPARKEN till jobbet idag för att testa XCO SM banan i Södertälje igen.
Det bjöds på härligt väder och torra stigar igen.

Körde ett varv lugnt för att känna på banan lite.
Testade det enda lite svårare partiet några gånger.
Drop
Det såg inte så brant ut där men nerifrån ser det lite värre ut.
Dock så är själva droppet inte så svårt, jag tyckte det var svårare att få till en bra linje innan jag skulle hoppa ut.
Scott SPARK 900 RC
Det fanns en del snabba och flowiga nedförslöpor också. Riktigt kul och köra. Jag känner att jag inte vågat släppa på helt än så några varv till får det nog bli.
Downhill
När det lugna varvet var klart så blev det 3 snabba varv.
Fick tiderna.
15:59 174/161
15:23 180/166
15:30 177/167
Blev lite snabbare än förra gången så det går åt rätt håll i alla fall. Får se om det går att pressa ner till 15 blankt på en bra dag.
Körde med Strava så hela passet finns här.

Inga kommentarer: