fredag 21 juni 2013

Midsommarcross i Sköndal

Jag brukar köra Solleröloppet i vanliga fall en i år blev det ändrade planer.
Nu blev det Midsommarcross på hemmaplan istället.
Cyklade till Sköndal som lite uppvärmning sen blev det några testvarv på den nya banan som var finklippt och trimmad.
Den nya banan var förlängd ganska rejält med 2 nya backar och några till kurvor och raksträckor så nu tog den ca 2 minuter längre än förut.

Vi blev 7 stycken totalt som körde och det skulle avverkas 6 varv.
Midsommarcrossen
Det var Fredrich och Robin som tog starten och jag låg tätt efter.
Det höll sig bara några 100 meter för mig sen fick jag jordens grästuva som trassla in sig i hela kassetten och helt plötsligt var jag helt sist.

Tog ett par varv och komma ikapp ena klungan men Robin och Fredrich var för långt fram.
Hans Mård hade tagit det lite lugnt som vanligt i början och väntat in mig men när jag kom ikapp la han i en växel till.

Jag orkade tyvärr inte hänga på när han drog ikapp tätklungan så jag hamnade emellan de två småklungorna och körde.
Hans ryckte på sista varvet och tog segern. Själv rulla jag i mål som 4:a.
Hans Mård
Blev till att skynda sig hem efter racet då det var dags att fira med familjen.
Scott Addict CX
När jag kom hem blev det en tur till Hersby Gård där vi tog det lite lugnt bland alla andra som skulle fira midsommar.
Hersby Gård
Var skönt att det äntligen blev en midsommar utan regn, det var ju ett tag sen.

Resten av kvällen firades av hos svärföräldrarna i Upplands Väsby.
Det bjöds på riktigt god mat så nu är jag proppmätt.
Middag
Nu är vi hemma igen och ska förbereda oss för morgondagen då vi ska på bröllop, det kommer bli kul.

Inga kommentarer: