lördag 15 juni 2013

Visa kör Vätternrundan själv blev det Maxtest på Bosön

Vätternrundan är i full gång och det är många SUB grupper som vill komma under allt ifrån 12 timmar ner till under 7 timmar.
Förra året körde Christofer Stevenson med några andra starkingar på 6:38.
Är det några som kan klå det i år.
Själv blev det maxtest på Bosön och det var nog så jobbigt men tog som tur var inte lika lång tid.
Maxtest

Gick ganska bra med tanke på att jag varit sjuk.
Kom till 472,5 watt men lyckades bara håla ut 5 sekunder.
Dock så var jag lite lättare nu så sammanlagt blev syreupptaget bättre.
Vägde in på 81,2 kg. Jag fick bara se resultatet ifrån testmaskinen som vi skulle testa och där var mitt syreupptag på 66,8-67,1 den sista minuten så stämmer det så får det vara godkänt.

Kommer få resultatet ifrån Douglasbägarna nästa vecka förhoppningsvis så jag får se då om det var så bra eller bara glädjekalkyler.
Trött
Blev en runda på slutet av Lidingöloppet och sen 2 varv på Fiskartorpetbanab.
Inga direkta rekordtider. Var fortfarande lite lerigt och ganska igenvuxet.
Körde lite lugnare på första varvet och fick 9:51
På andra starta jag riktigt hårt och körde på så hårt jag kunde och det gick bra till slalombacken men där burrpa backdäcket så jag fick genomslag så fort det kom ett litet gruskorn.
Fick dra ber på tempot ganska rejält men kom ändå in på 9:45 så jag får vara skapligt nöjd där också.

Sen var det bara att rulla hem. Det var ju Summer burst på Stadion igår och idag också.
Summer Burst





















Lite sugen var jag på att försöka få tag i en biljet.
Är ju riktigt grym musik och bra drag. De hade redan börjat köra lite när jag körde förbi.
Hade varit kul att vara där.

Inga kommentarer: