fredag 28 juni 2013

Blev rekordtid på XCO SM banan i Södertälje

Planen var egentligen att köra Crossen i Sköndal idag men jag hade fått punktering på bakhjulet och när jag skulle testa att laga det såg jag att det var en stor reva i det så det var bara att glömma.
Sen ändrades planen till 4 varv till på XCO SM banan i Södertälje.
Dock så var det mycket på jobbet så jag kom iväg runt 20:00 så det blev bara 2 varv.
Först ett lugnt för att testa lite nya spår på de tekniska partierna.
Har haft lite problem med näst sista utförslöpan innan mål.
Den är lite halvbrant och på skrå med gräs.
XCO SM banan
En utför som är riktigt rolig är den första tycker jag.
Den är lite småstenig och riktigt snabb men en del kurvor. Precis som det skall vara.
Snart Downhill
På andra varvet så tog jag i så gott det gick och det kändes helt ok. Gjorde några småmissar och hade väll kanske inte driv genom hela banan men det räckte till ett personligt rekord.
Tiden blev 14:54 så det får jag vara nöjd med efter 4 hårda dagar på raken.
Nu ska jag bara kunna hålla det i 4-5 varv också.

Inga kommentarer: